Skip to content

Alles op het gebied van wonen en interieur

Tips & Inspiratie voor iedere woonstijl

Menu
  • Home
  • Samenwerken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
Menu

Alles over kantoorschoonmaak

Posted on februari 10, 2023februari 13, 2023 by Rosanne

Bedrijfshygiëne is een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Je wilt immers niet dat via jouw bedrijf ziektes zichzelf gemakkelijk verspreiden. Naast dit wil je ook dat je kantoorpand een goede indruk op bezoekers achterlaat. Door je kantoor goed schoon te houden laat je een goede, ordelijke indruk achter die een goede indruk achterlaat bij bezoekers. Maar hoe zorg je voor een goede bedrijfshygiëne? Op welke dingen moet je allemaal letten bij het op orde houden van je bedrijfshygiëne? In dit artikel vertelt een schoonmaakbedrijf in Amsterdam waar jij allemaal op moet letten bij het schoonmaken van je pand.

Werk met zijn allen mee

De meeste rommel op de werkvloer ontstaat door de werknemers. Wil je een opgeruimd kantoor is het dus belangrijk dat alle werknemers ook hun steentje bijdragen aan een schoon kantoor. Nu wil dit niet zeggen dat je met zijn allen moet gaan dweilen, of werknemers alle schoonmaakklussen geeft, maar een belangrijke taak voor de werknemer is wel om zijn eigen bureau schoon achter te laten. Dit betekent geen los slingerende papieren, het toetsenbord, de computer en beeldschermen schoonmaken en elke dag de kopjes naar de vaatwasser brengen. Zorg ervoor dat de werknemers geïnstrueerd worden om hun eigen rommel op te ruimen. Dit alleen al zorgt ervoor dat je kantoor een veel betere indruk achterlaat.

Maak de wc’s wekelijks schoon

Wc’s zijn een bron van bacteriën. Het is daarom belangrijk dat de wc’s wekelijks schoon worden gemaakt, zodat zich hier geen bacteriën gaan verzamelen. Een ding is hier wel van belang: werknemers hebben vaak zelf geen zin om de wc’s schoon te maken. Het is namelijk niet het meest leuke werk om te doen. Je kunt hiervoor het best gebruik maken van een schoonmaakbedrijf die dit werk voor je uit handen neemt. Daarnaast weet je wanneer je gebruik maakt van een schoonmaakbedrijf dat de werkzaamheden sneller alsook beter worden uitgevoerd. 

Zorg voor schone ramen

Ramen zitten in elk kantoorpand. Het is zelfs het eerste wat je ziet bij binnenkomst. Daarom zijn schone ramen van essentieel belang voor een schone werkomgeving. De ramen dienen elke 6 tot 8 weken schoongemaakt te worden zodat ze mooi glanzend blijven. Daarnaast bieden schone ramen ook nog een ander voordeel; het zorgt voor gelukkigere werknemers. Wanneer een werknemer door vieze ramen kijkt ziet de dag er een stuk grauwer uit dan wanneer die door schone ramen kijkt. Kortom; schone ramen zorgen ook voor een betere gemoedstoestand van de werknemer

Maak gebruik van een schoonmaakbedrijf

Je kantoor schoonmaken is een tijdsintensieve onderneming. Iets waar je jouw eigen werknemers eigenlijk niet mee op wilt zadelen. Daarom kan je ook gebruik maken van schoonmaakbedrijf van berkel voor het schoonmaken van uw kantoor. Hierdoor kunnen je werknemers doen waar ze goed in zijn; werkzaamheden voor het bedrijf uitvoeren. Door de juiste mensen in te zetten weet je zeker dat je bedrijfspand schoon opgeleverd wordt. Door gebruik te maken van ervaren personeel en het juiste apparatuur heb jij altijd een schoon opgeleverd kantoorpand. Daarnaast kan ook de glasbewassing uit handen worden genomen. 

Wat leuk dat je een kijkje komt nemen om mijn blog! Mijn naam is Rosanne, 24 jaar en stylist. Ik neem je middels verschillende blogs graag mee in mijn wereld als interieurstyliste.

Samenwerken

Lijkt jouw het leuk om met ons samen te werken? Stuur ons dan gerust een berichtje op content@knusmedia.nl

Over ons

Wat leuk dat je een kijkje komt nemen om mijn blog! Mijn naam is Rosanne, 24 jaar en stylist. Ik neem je middels verschillende blogs graag mee in mijn wereld als interieurstyliste.

Categorieën

Woonkamer Slaapkamer Keuken Badkamer +
©2023 Alles op het gebied van wonen en interieur | Design by Superb